Tuesday, December 12, 2006

Eerst indruk: druk druk druk! Zoveel verkeer en mensen op straat, en ze rijden hier als gekken :-)
en moe moe moe, die paar uur verschil wegen toch wel wat: deze morgen had ik een afspraak aan de andere kant van Kathmandu; hier om 8 u opstaan is zoals om 3 uur 's nachts opstaan in Belgie...
Nepal is toch anders dan ik verwacht had - hoe ik het verwacht had kan ik niet echt zeggen... iets meer "ontwikkeld" misschien. Meer zoiets als Mexico, maar de eerste indruk is eerder 'Arusha-like'. Heb natuurlijk wel nog maar een klein stukje van de stad gezien.

Ondertussen heb ik de voorzitster van de vrouwenorganisatie ontmoet. We hebben afgesproken dat ik volgende week met haar meewerk, want deze week heeft ze het heel druk, en zo kan ik eerst wat van het land zien, en wat wennen aan de gewoontes hier.
Shova, de schoonzus van Kapil, bracht me daarna naar (hindu)tempels - waar ik niet binnen mocht :-). Maar het was wel leuk met haar, ze heeft me wat nepalees proberen te leren en ze heeft gezorgd voor 'manorundun' (= entertainement).
Kapil is ondertussen vertrokken naar Chitwan, en verwacht me daar over een paar dagen om het project van zijn vrouw te bezoeken. Maar eerst ga ik naar Pokhara... paragliden denk ik ;-).

5 comments:

Unknown said...

Hey zus, leuk je te lezen!!! Hopelijk niet teveel last meer van de jetlag.

Kus van je zus en neefjes!

Catharina said...

hallo schat
Is dat ver daar vandaan waar ge gaat paragliden?

Wim said...

Mooi om meteen al verslag te krijgen. Ik zei toch dat het niet moeilijk was :-) We kijken uit naar meer!

mariofr said...

Hoi Jackie, plezant om nieuws te kunnen lezen uit Nepal. 't Ziet er nog steeds hetzelfde uit op de foto's te zien. Toch zal je met heel andere verhalen terugkomen denk ik.
Ga zeker eens fietsen in Pokhara, voor toeristen is er wel wat te zien in de buurt.
Zijn er nog militaire checkpoints op de weg van Katmandu naar Pokhara of behoort dat tot het verleden?

loes said...

Dag jack,
Ik weet niet of mijn vorige berichtje verzonden is ?
Dus bijdeze voeg ik mij bij de club van de meegluurders en meegenieters!
Toy toy, LOES