Wednesday, December 27, 2006

Drukke dagen hier in KTM! Gisteren ontvangen geweest op de redactie van Solidarity tijdschrift, een magazine voor Nepalezen in de wereld. Er zijn namelijk een 12 miljoen (van de 27 miljoen) Nepalezen die in het buitenland wonen en werken. 2 Miljoen over heel de wereld, en 10 miljoen in India. Dit magazine wordt over heel de wereld verkocht via organisaties van Nepalezen, en wordt vooral gelezen door Nepalezen uit de lagere inkomensklasse. Nepalezen die het 3D werk doen, zoals ze zeggen: dirty, difficult and dangerous. Het magazine streeft er vooral naar de Nepalezen te verenigen voor een nieuwe progressieve samenleving.
Hoe ik daar terecht kwam? Vraag ik me ook af :-) Maar in ieder geval heb ik nu de opdracht van hen gekregen om een artikel te schrijven voor hun volgende editie - tegen 5 januari... in het engels... maar ik mag kiezen waar het over gaat. Ik heb een van de dagen overleg met de alliantie van vrouwenorganisaties, waar ik heel veel vragen aan mag stellen, en dus wat inspiratie uit kan halen.
Voor de rest alles goed hier. Laxmi heeft me vandaag gebeld om te zien of alles goed was met me. Zo ongelooflijk lief en bezorgd. :-) Was vandaag nog aan het bedenken dat ik van de gastvrijheid hier nog veel kan leren.
Vandaag iets buiten KTM naar een dorpje geweest onder begeleiding van Keshav, van het solidarity-team. De bedoeling was, denk ik, dat we naar een tempel gingen maar het werd al snel donker en we zijn er niet geraakt want we moesten de laatste bus terug naar KTM hebben (om 18u). Dit dorp was wel heel pittoresk met veel oude typische gebouwen.

2 comments:

edgar said...

Hey Jack,

niets van mij laten horen, mijn excuses:) Koud warm, lelijk mooi, arm rijk, wat een tegenstellingen:)

Ik had alleen maar verwacht dat hetn arm zou zijn en dat KTM niets voorstelde eigenlijk:) Ben in Karachi geweest, ook een hoofdstad en stelt ook niets voor.

Mijn laatse dag op het werk, niets te doen en ben praktisch alleen, wij zijn met 3 en geen mensen van het Alcatel project.

Ben de 18e januari uitgenodigd om mij te komen voorstellen aan de BGDA: nog gevolg van de BHG attaché examens die ik heb egdaan, dus duim voor mij! Ik heb nog altijd goede hoop:)

Zou alleen graag na de nieuwjaarsfeesten ook naar Nepal willen gaan, maar ja wij hebebn een stuk beton gekocht in Brussel waar er gewerkt moet worden he:)
ok nu ik je weet te vinden schrijf ik binnenkort meer:)

xx edje

koen said...

jackie,
ben even op internet gaan zoeken naar "solidarity". is dat de volledige titel? ik vind wel "nepal solidarity" maar dat lijkt iets anders te zijn dan wat jij beschrijft.
K